Lidmaatschappen
Wij zijn lid van de volgende verenigingen:
KNGF voor fysiotherapie,
NVA voor acupunctuur (Pieter Faber), Zhong (Arita Rangkuti)
KAB-koepel voor acupunctuur
Stichting zorggeschil voor acupunctuur
Betalingsvoorwaarden
Voor fysiotherapie geldt dat uw facturen geïnd worden bij de verzekeraar. Wanneer u geen verzekering heeft, worden fysiotherapie behandelingen direct bij u in rekening gebracht.
Voor acupunctuur geldt dat u direct na de behandeling een factuur krijgt. Wij vragen van u de factuur ook aan de balie via pinnen te betalen. U stuur de factuur op naar uw verzekeraar, die vervolgens volgens uw premievoorwaarden een gedeelte van de factuur vergoedt.
Wanneer ons pin apparaat het niet doet, of een pas stuk is, krijgt u de factuur mee naar huis. Wij hanteren een betalingstermijn van 7 dagen, waarna wij een herinnering versturen. Hierna starten we een incassotraject.
Betalingsmogelijkheden: U kunt bij ons per pin betalen en bij wijze van uitzondering contant
Klachtenprocedure: Wij hebben zelden klachten van patiënten, maar mocht u ontevreden zijn over uw behandeling, dan is er een klachtenprocedure. Zie hiervoor de website van de Nederlandse vereniging voor acupunctuur:
https://www.acupunctuur.nl/pages/klachtenprocedure
Afmeldingsvoorwaarden:
Regelmatig komt een patiënt niet opdagen, of zegt deze zijn/haar afspraak niet tijdig op. Dit is vervelend voor de patiënt en voor de behandelaar. Geplande zorg kan dan niet doorgaan en andere patiënten kunnen dan niet geholpen worden.
Wij mogen de gemiste omzet / gereserveerde tijd volledig in rekening brengen. Deze kosten worden dan niet door de verzekeraar vergoed.
Fyta hanteert een termijn van minimaal 24 uur voor het van tevoren afzeggen van uw afspraak. Afspraken op maandag zegt u dan op zaterdag op. Dus een afspraak van maandag 13:00 zegt u uiterlijk af op zaterdag 13:00
Wij hanteren de volgende tarieven voor een niet nagekomen of te laat afgezegde afspraak;
De 1e keer wordt er een bedrag van 30 EUR in rekening gebracht, de 2e keer 50% (van de voorgenomen behandeling), de 3e keer 100%.
Deze regeling wordt in principe gehanteerd ongeacht de reden van afzeggen. Slechts in zeer bijzondere omstandigheden zullen we hiervan afwijken.
Indien u meer dan 3 keer niet tijdig uw afspraken heeft afgezegd of helemaal niet bent gekomen, kunt u geen afspraak meer maken. U wordt dan bij ons uitgeschreven.
Wij zijn van mening dat wij hiermee de patiënt tegemoetkomen in onze regeling voor het afzeggen van afspraken en hopen dan ook op uw begrip als u gevraagd wordt om de gemaakte kosten, voor de door u gereserveerde behandeling, te betalen.
Uiteraard hopen wij dat deze vervelende situatie zich zo min mogelijk voor zal doen en wij willen u dan ook verzoeken om de afspraken goed in uw agenda te plaatsen. Als service sturen wij u ook nog twee dagen van tevoren een herinnering. Deze service ontslaat u niet van uw eigen verantwoordelijkheid om de afspraak na te komen.